Exposició temporal Tutankhamon. Història d'un descobriment

Pocs descobriments arqueològics han despertat una admiració i un interès tan universals com el que va experimentar la troballa de la tomba del faraó Tutankhamon.

Al noviembre de 1922, un descobriment arqueològic va fer que el món dirigís la seva mirada cap a un remot racó d’Egipte en el qual s’havien enterrat alguns dels seus faraons més importants. Avui la troballa de la tomba de Tutankhamon a la Vall dels Reis segueix captivant l’ésser humà.

Amb l’exposició Tutankhamon. Història d’un descobriment el Museu Egipci de Barcelona ret homenatge a aquesta autèntica aventura arqueològica a través d’espais dedicats als seus protagonistes, als mètodes de treball que es van seguir o a l’impacte mediàtic que va generar el descobriment. Tot sense deixar de banda temes que han promogut intensos debats com l’origen del propi rei, les causes de la seva mort o l’existència d’una terrible maledicció. Un important nombre de peces del Museu il•lustren determinats aspectes de l’entorn del rei nen a la vegada que són representatives d’una àmplia varietat d’objectes amb els quals, els egipcis varen dotar les seves tombes.

• Visites guiades adreçades al públic en general el tercer diumenge de cada mes de 12.30 a 13.30.