Armènia, història i tradicions del país de Haik

• P.V.P. 67,50€ 75,00€
Descompte de 10% en vendes Online
  • Professeur: Bàrbara Virgil
  • Horaire: Dijous, del 12/02 al 26/02/2015, de 19 a 20'30h

La història d’Armènia és documentada des de fa quasi tres mil anys. Es tracta d’una història lligada a un territori i un poble, i totalment vinculada a la història dels pobles veïns: als assiris, als hitites quan mencionen el reialme de Mitanni, al mon greco-romà, bizantí, persa, àrab, otomà, soviètic... i com un fet paradigmàtic, hi ha des del 1915, la diàspora armènia arreu del mon. "Terra de pedres vociferants i de reminiscències bíbliques, de roques aspres esculpides en brodats i de pics eternament nevats, terra assedegada de l'ideal i de lluites visionaries...". Armènia és la pàtria d’un dels pobles més antics del Pròxim Orient que preserven un patrimoni artístic i cultural únic i extraordinari.

12 DE FEBRER 2015 (DIJOUS)
    Origen del poble armeni. Urartu i la creació d'una identitat. Geografia d'un territori. Els grans personatges de la historia armènia.

19 DE FEBRER 2015 (DIJOUS)
    Regne de Cilicia. Segle d'or de la cultura armènia. Creació literària i creació musical.

26 DE FEBRER 2015 (DIJOUS)
    La qüestió armènia. Abans i després dels fets del 1915. Situació actual del fet armeni.