Arrels històriques del present xinès

• P.V.P. 90,00€ 100,00€
  • Professeur: Dr. Ander Permanyer Ugartemendia
  • Horaire: Dimecres, del 10/2 al 2/3, de 19 a 20'30h

Sovint es tendeix a caracteritzar la profunda transformació de la Xina actual com a «miracle xinès». Xina, efectivament, ha estat fins fa poc un país depauperat
    i totalment aïllat, però cal evitar pensar que aquest procés hagi sorgit del no res. La Xina actual és hereva del complex estat de desenvolupament econòmic, social i institucional del seu passat, i de la seva integració en el sistema econòmic mundial. Aquest curs proposa, doncs, un repàs de la Xina tardomoderna i contemporània, des de finals del segle XVII fins a l’actualitat,
    bo i identificant els elements que expliquen la circumstància xinesa actual i els processos de canvi vertiginós pels quals passa el gegant asiàtic.

10 DE FEBRER 2016 (DIMECRES)
    La Xina tardoimperial (segles XVII i XVIII)
    La Xina de finals de la dinastia Ming i l’establiment dels Qing. L’ordre tradicional. El gran imperi territorial manxú. Una cultura del consum. Xina i el comerç mundial.

17 DE FEBRER 2016 (DIMECRES)
    «El segle de la humiliació» (1839–1949)
    Les guerres de l’opi i l’imperialisme europeu a Xina. Les grans rebel•lions. El moviment d’autoenfortiment i la fi del sistema imperial. La Xina republicana. El moviment del 4 de Maig de 1919.

24 DE FEBRER 2016 (DIMECRES)
    La Xina maoista (1949–1976)
    La guerra civil i l’ascens comunista. Mao Zedong. El Gran Salt Endavant. La Gran Revolució Cultural Proletària. Xina i el bloc soviètic.

2 DE MARÇ 2016 (DIMECRES)
    Reforma i obertura (1976– )
    El post-maoisme. Les Quatre Modernitzacions. La Cinquena Modernització. La Primavera de Pequín. El creixement econòmic.