BLOC TEMÀTIC III: RELIGIÓ EGÍPCIA

🚩 CURS HÍBRID: PRESENCIAL O ONLINE, TU DECIDEIXES | 💻🖱 EN CAS DE QUE TRIÏS ONLINE, CAL QUE UN COP T'HAGIS MATRICULAT ENS ESCRIGUIS UN EMAIL A AQUESTA ADREÇA: club@museuegipci.com
  • Tipus d’activitat: Curs
  • Professor: PROF. LUIS MANUEL GONZÁLVEZ. Egiptólogo y arqueólogo. Conservador del Museu Egipci de Barcelona
  • Horari: Dijous 28/10 i 4/11, de 19.00 a 20.30

El llegat de l'antic Egipte desperta un interès i una fascinació que podem considerar com a únics. El Museu Egipci de Barcelona ofereix des de fa més de 25 anys el curs INTRODUCCIÓ A L'EGIPTE FARAÒNIC, precisament adreçat als i les amants d'aquesta incomparable civilització perquè permet dotar l'alumnat d'una formació egiptològica bàsica.

| El curs es divideix en 4 BLOCS TEMÀTICS, que poden cursar-se globalment o per separat |

El primer dels blocs té per objectiu repassar les tres vegades mil·lenària Història d'Egipte; el segon s'endinsa en la sempre enigmàtica escriptura jeroglífica; quant al tercer, s'ocupa de la complexa i la singular religió dels antics egipcis; el quart bloc, el darrer, analitza les belles creacions artístiques que ens han arribat del món faraònic, explica com ha estat (i com és) l'arqueologia egípcia i, a mode d'epíleg, ofereix una visita guiada a la col·lecció permanent del Museu Egipci de Barcelona.

IMPORTANT:

LES SESSIONS ES REALITZARAN SIMULTÀNIAMENT EN MODALITAT PRESENCIAL I VIRTUAL.

En cas de que optis pel format ONLINE, un cop t'hagis matriculat cal que ens ho indiquis enviant un email a: club@museuegipci.com

PROGRAMA BLOC TEMÀTIC III:
    RELIGIÓ EGÍPCIA

DIJOUS 28 D'OCTUBRE:
    El panteó i les cosmogonies

Aspectes introductoris i problemes conceptuals: religió, creences o pensament espiritual? Politeisme o henoteisme? La qüestió no menys problemàtica del monoteisme instaurat durant el període amarnià. Concepte de déu creador versus demiürg. La preexistència del Nun i l'ordenació del caos. Les diferents escoles teològiques de l'Egipte faraònic i la seva explicació mitològica per esclarir els orígens de tot allò existent: les cosmogonies d'Heliòpolis, Hermòpolis, Memfis, Elefantina i Tebes.

DIJOUS 4 DE NOVEMBRE:
    Creences d'ultratomba i rituals funeraris

El mite osiríac i l'establiment en l'horitzó humà del Més Enllà i de l'Eternitat després de la mort. Osiris, primer faraó i primera mòmia. Del mite a la realitat: el procés de momificació a l'antic Egipte. L'escassa petjada a les fonts de l'embalsamament atès el seu component fortament ritual. Tomba i aixovar funerari. El món del Més Enllà: idealització i cerca d'una existència millor o, per contra, prolongació de la vida orgànica?