Bloc Temàtic IV: Art i Arqueologia Egípcies + Visita MEB

🚩 CURS HÍBRID: PRESENCIAL O ONLINE, TU DECIDEIXES | 💻🖱 EN CAS DE QUE TRIÏS ONLINE, CAL QUE UN COP T'HAGIS MATRICULAT ENS ESCRIGUIS UN EMAIL A AQUESTA ADREÇA: club@museuegipci.com
  • Tipus d’activitat: Curs
  • Professor: Prof. Luis Manuel Gonzálvez. Egiptòleg i arqueòleg. Conservador del Museu Egipci de Barcelona
  • Horari: Dimecres 22 i 29 de maig i 5 de juny + 12 de juny (visita), de 19.00 a 20.30

El llegat de l'antic Egipte desperta un interès i una fascinació que podem considerar com a únics. El Museu Egipci de Barcelona ofereix des de fa més de 25 anys el curs INTRODUCCIÓ A L'EGIPTE FARAÒNIC, precisament adreçat als i les amants d'aquesta incomparable civilització perquè permet dotar l'alumnat d'una formació egiptològica bàsica.

| El curs es divideix en 4 BLOCS TEMÀTICS, que poden cursar-se globalment o per separat |

El primer dels blocs té per objectiu repassar les tres vegades mil·lenària Història d'Egipte; el segon s'endinsa en la sempre enigmàtica escriptura jeroglífica; quant al tercer, s'ocupa de la complexa i la singular religió dels antics egipcis; el quart bloc, el darrer, analitza les belles creacions artístiques que ens han arribat del món faraònic, explica com ha estat (i com és) l'arqueologia egípcia i, a manera d'epíleg, ofereix una visita guiada a la col·lecció permanent del Museu Egipci de Barcelona.

PROGRAMA BLOC TEMÀTIC IV:
    ART I ARQUEOLOGIA + VISITA AL MUSEU

Dimecres 22 de maig

Des dels orígens al Regne Mitjà
    L'establiment dels cànons artístics i de les bases de la iconografia egípcia durant l'època predinàstica, i la seva consolidació en els primers temps faraònics. El rerefons polític-religiós en les produccions artístiques i arquitectòniques. Piràmides i més piràmides fins a trobar la perfecta. Relleu i escultura: de les faccions idealitzades del Regne Antic a les humanitzades del Regne Mig.

Dimecres 29 de maig
    El Regne Nou i la Baixa Època

La diversitat de les formes artístiques y plàstiques durant el Regne Nou. L'exquisidesa de l'art en temps d'Amehotep III, Tutmosis III i Seti I. Amarna i el seu punt i a part: nous cànons estètics, vells temes? La usurpació de produccions anteriors, una constant en el regnat de Ramsès II. Recuperant la bellesa i la majestuositat del Regne Antic: l'art saïta de la dinastia XXVI i el seu context a la Baixa Època.

Dimecres 5 de juny
    Arqueologia egípcia. Passat, present i futur

Repàs de les diferents excavacions i missions arqueològiques que es duen a terme a Egipte des que l'Egiptologia està establerta com a disciplina acadèmica. Aquests treballs, sovint encapçalats per universitats, museus o entitats científiques, han permès (i segueixen permetent avui dia) treure a la llum els vestigis d'una civilització excepcional que, en cas de no ser així, en moltes ocasions haguessin quedat soterrats pel desert.

Dimecres 12 de juny
    Visita guiada al Museu Egipci de Barcelona (exclusiva per a l'alumnat que hagi fet el curs complet o que estigui apuntat en aquest Bloc temàtic).