Els mites bíblics, en context

• P.V.P. 95,00€ 100,00€
AQUEST CURS CORRESPON A LA REPROGRAMACIÓ DE L'AGENDA CULTURAL QUE VA QUEDAR AFECTADA PER L'ESTAT D'ALARMA.
  • Temàtica: Pròxim Orient Antic
  • Tipus d’activitat: Curs
  • Professor: PROF. PILAR CASALS MIRET. Llicenciada en Història, especialitat Història Antiga, UB. Diploma i Màster en Egiptologia, UAB. Graduada en Ciències Religioses, ISCREB
  • Horari: Dijous, del 3/09 a l'1/10/2020, de 19.00 a 20.30

El llenguatge mític i simbòlic forma part de l’expressió humana. El seu caràcter suggeridor i evocador comporta que puguin establir-se connexions i vincles entre relats i imatges de diferents cultures sincrònicament i diacrònica, que són mostra de les relacions culturals històriques entre civilitzacions.

Al llarg del curs es farà un viatge per la Bíblia a través de les imatges i els mites que la connecten amb el seu context, i que ens dibuixen una Bíblia, que lluny de néixer isolada, s’enriqueix d’aquells elements que l’envolten.

• Sessió 1: Introducció

Presentació de la Bíblia i el seu procés de redacció en el seu context històric.

• Sessió 2: El contacte amb Babilònia

El descobriment de la biblioteca d’Assurbanipal (669-627 aC) durant el segle XIX va suposar la troballa de més de 22.000 tauletes, entre les que es van trobar els Poemes de Gilgamesh i l’Enuma Elish, obrint la porta a fascinants connexions amb el text bíblic.

• Sessió 3: El contacte amb Egipte

El coneixement de la llengua egípcia i els successius descobriments arqueològics com la pedra de Shabaka o el Gran Himne a Aton permeteren nous enllaços entre els mites bíblics i la seva connexió egípcia.

• Sessió 4: Símbols i imatges

Més enllà dels textos, les imatges i els símbols connecten el text bíblic amb el seu entorn possibilitant veure com els arquetipus ressonen en el substrat humà.