Grans moments de la història militar d'Egipte: el Regne Nou

🚩 CURS HÍBRID: PRESENCIAL O ONLINE, TU DECIDEIXES | 💻🖱 EN CAS DE QUE TRIÏS ONLINE, CAL QUE UN COP T'HAGIS MATRICULAT ENS ESCRIGUIS UN EMAIL A AQUESTA ADREÇA: club@museuegipci.com
  • Tipus d’activitat: Curs
  • Professor: Dr. JAVIER MARTÍNEZ BABÓN. Doctor en Història per la UAB. Egiptòleg per la Universitat de Tübingen
  • Horari: Dijous 13, 20 i 27 de gener de 2022, de 19.00 a 20.30

Aquest curs s'adreça especialment als amants de l'antic Egipte en el seu vessant més bel·licós i, en general, a persones que els hi agradi la història militar i l’armament antic.

Presentarem un estat de la qüestió sobre la guerra en períodes concrets del Regne Nou, sens dubte molt contrastats respecte a la llarga fase anterior, durant la qual la dinàmica i els interessos militars egipcis havien estat ben diferents.

[AQUEST CURS S'IMPARTIRÀ EN CASTELLÀ]

LES SESSIONS ES REALITZARAN SIMULTÀNIAMENT EN MODALITAT PRESENCIAL I VIRTUAL.

En cas que optis pel format ONLINE, un cop t'hagis matriculat cal que ens ho indiquis enviant un email a: club@museuegipci.com

Aquest pas és indispensable per tal que t'enviem una estona abans de cada classe la invitació que et permetrà connectar i seguir les sessions ONLINE.

SESIÓN I

Jueves 13 de enero: Las ofensivas egipcias de la primera fase de la dinastía XVIII La formación de un ejército profesional. La gran campaña de Tutmosis I contra Kerma y sus consecuencias. Tutmosis III y la movilización de tropas. Antecedentes y consecuencias de la batalla de Meguido. El diseño de conquista y administración de un imperio a través de guerra y diplomacia.

SESIÓN II

Jueves 20 de enero: Las guerras de los primeros ramèssides Seti I y sus ofensivas al Próximo Oriente. Ramsès II a Qadesh: victoria o derrota? Las operaciones militares de Ramsès II después de Qadesh. La firma de paz con los hititas y el desplazamiento del eje defensivo egipcio hacia Occidente. El ejército multicultural de aquella época y su organización.

SESIÓN III

Jueves 27 de enero: Ramsès III y la defensa de Egipto contra libios y Pueblos de Mar Los antecedentes de la época de Merenptah. Los Pueblos de Mar y su presencia al Próximo Oriente. El estado de la monarquía egipcia en aquel momento. Reclutamiento general de tropas ante el peligro. Las dos batallas contra aquellos invasores. Las acciones contra los libios.