Visita commemorativa bicentenari del desxiframent dels jeroglífics

Places limitades
  • Tipus d’activitat: visita nocturna
  • Professor: Luis Manuel Gonzálvez i Maite Rada Caballé
  • Horari: de 19.00 a 20.30

Visita especial dels documents fonamentals en la història del desxiframent dels jeroglífics, edicions originals de les principals obres de Champollion i la carta d'Ippolito Rossellini al seu mestre, per al públic en general, amb un aforament màxim de 20 persones. L'activitat culminarà amb un brindis a la terrassa del museu.

El 27 de setembre de 1822 es va presentar davant la comunitat científica la famosa Lettre a M. Dacier relative a l’alphabet des hiéroglyphes phonétiques on Champollion comunicava les conclusions de les seves investigacions sobre la llengua i l’escriptura de l’Egipte faraònic.  Per a commemorar aquesta extraordinària fita de l'Egiptologia el Museu Egipci de Barcelona ofereix una visita exclusiva amb el privilegi de poder conèixer de primera mà alguns dels documents fonamentals en la història del desxiframent dels jeroglífics, edicions originals de les principals obres de Champollion i, fins i tot, un document únic com és la carta que Ippolito Rossellini va escriure al seu mestre Champollion l’any 1826.

Explicació a càrrec de Luis Manuel Gonzálvez, conservador del MEB i l'egiptòloga Maite Rada, cap del Departament Pedagògic. L'activitat culminarà amb un brindis a la terrassa del museu.

30 de setembre, 19.00-20.30 – Visita commemorativa per al públic en general

S'oferirà la