Passió per l’Egipte faraònic. 200 anys de col•leccionisme al Museu Egipci de Barcelona

Exposició temporal del 12 de juliol al 31 de desembre 2018
La mostra està formada per 105 peces originals de la col·lecció del Museu Egipci de Barcelona.

En el marc del 25è Aniversari de la Fundació Arqueològica Clos, l’exposició Passió per l’Egipte Faraònic. 200 anys de col·leccionisme al Museu Egipci de Barcelona està formada per més d’un centenar de peces del fons de la col·lecció permanent del museu i documents de la Biblioteca Jordi Clos Llombart.

Des de fa anys s’ha fet un seguiment rigorós de les peces per tal de reconstruir la seva història més recent. El resultat ha estat molt fructífer i prou rellevant per realitzar una exposició que mostri al públic la universalitat de l’interès per l’antic Egipte a partir de l’experiència i el patrimoni del Museu Egipci de Barcelona; algunes de les peces exposades acumulen 200 anys de història en el món del col·leccionisme, passant de mà en mà fins a incorporar-se al fons permanent del museu.

L’exposició permet descobrir prop d’una cinquantena de col·leccionistes privats, varis museus i alguns dels antiquaris i cases de subhastes amb més prestigi i tradició.

Personatges desconeguts per al públic en general i d’altres més mediàtics com Rodolfo Valentino, Terenci Moix, Lord Carnarvon o la família de Winston Churcill, van estar vinculats d’una o altra manera a les peces que s’exposen. Algunes de les peces provenen d’institucions egiptològiques tan emblemàtiques com el Pitt Rivers Museum de la Universitat d’Oxford o el Museum of Fine Arts de Boston, així com d’excèntrics personatges de principis del S. XIX que no deixaran de fascinar-nos per la seva extravagant personalitat pública. Coneixerem de molt a prop els motius de moltes passions per Egipte, els mitjans que van fer possible desenvolupar-la i els resultats.

L’exposició inclou una presentació visual que recull els moments més importants de la vessant col·leccionista de Jordi Clos amb una selecció de les obres que any rere any s’han anat incorporant, i que mostren com d’una passió personal es crea un dels museus més emblemàtics de la ciutat de Barcelona.

VISITES GUIADES GRATUÏTES A L'EXPOSICIÓ TEMPORAL:
El primer i tercer diumenge de cada mes a les 11h.