Bloc Temàtic I: Història d'Egipte

• Precio Club 37,50€
🚩 CURSO HÍBRIDO: PRESENCIAL U ONLINE, TÚ DECIDES| 💻🖱 EN CASO DE ESCOGER ONLINE, Y UNA VEZ TE HAYAS MATRICULADO, DEBES ENVIARNOS UN EMAIL A ESTA DIRECCIÓN: club@museuegipci.com
Reservar
  • Producto añadido al carrito de compra
  • Comprar »
  • Temática: Antiguo Egipto
  • Tipo de actividad: Curso
  • Profesor: Prof. Maite Rada Caballé. Egiptòloga. Responsable del Departament Pedagògic del Museu Egipci de Barcelona
  • Sesiones: 2
  • Horario: Miércoles 3 y 10 de abril de 2024, de 19:00 a 20:30 h
  • Más información

El llegat de l'antic Egipte desperta un interès i una fascinació que podem considerar com a únics. El Museu Egipci de Barcelona ofereix des de fa més de 25 anys el curs INTRODUCCIÓ A L'EGIPTE FARAÒNIC, precisament adreçat als i les amants d'aquesta incomparable civilització perquè permet dotar l'alumnat d'una formació egiptològica bàsica.

• Programa

PROGRAMA BLOC TEMÀTIC I:
    HISTÒRIA D'EGIPTE

Dimecres 3 d'abril

Del Predinàstic al Segon Període Intermediari.
    Els orígens i l'assentament de les bases d'una gran civilització. De l'Egipte tribal a l'Egipte unificat: primeres dinasties. L'esplendor de l'Era de les piràmides: puixança i davallada. El Primer Període Intermediari o la presa de consciència de la vulnerabilitat de l'Estat faraònic. El Regne Mig: el ressorgiment de l'esplendor, però sota uns paràmetres diferents. Una nova aturada: el Segon Període Intermediari.

Dimecres 10 d'abril
    Del Regne Nou a l’Egipte grecoromà

Final de la dinastia XVII i inici de la XVIII: molt més que un canvi dinàstic. El Regne Nou: la instauració d'un Estat amb projecció imperialista. La irrupció d'Akhenaton i la preeminència del culte a Aton. El parèntesi del període amarnià. La restauració i el retorn a la "normalitat". El regnat de Ramsès II el Gran. Els ramèssides i la finalització del Regne Nou. Un llarg "declivi": llums i ombres a l'Egipte del Tercer Període Intermediari, passant per la Baixa Època, fins a les etapes de dominació grega i romana.

Reservar