CÀPSULA ONLINE: Dimarts de Jeroglífics (II)

💻🖱 CURS ONLINE | SESSIONS D'UNA HORA MITJANÇANT GOOGLE MEET
  • Professeur: PROF. MAITE RADA CABALLÉ, egiptòloga i professora d'escriptura jeroglífica
  • Horaire: Dimarts 9, 16 i 23/11, de 19.00 a 20.00

Després de la magnífica acollida de la primera edició de la Càpsula Online DIMARTS DE JEROGLÍFICS, prosseguim amb el mateix format i oferim aquesta segona edició amb nous continguts.

(Al ser matèries independents, no cal haver cursat la Càspula prèvia per matricular-se a aquesta).

Inscriu-te a DIMARTS DE JEROGLÍFICS (II) i podràs dedicar una estona de tres tardes en dimarts a allò que més t'apassiona a tu i que també ens apassiona a nosaltres: els jeroglífics egipcis.

En aquesta ocasió farem un exercici de traducció de l’Estela de Sobekemheb, una de les peces més importants i espectaculars de la col·lecció faraònica pertanyent al Museu Egipci de Barcelona.

Sobekemheb és un personatge que va viure en el context de la dinastia XVIII i que ens portarà, juntament amb la seva família, cap a la tomba d’un altre personatge proper a la família reial, Mahu, i la seva tomba a la ciutat d'el Amarna.

Apunta't als notres DIMARTS DE JEROGLÍFICS i aprèn a llegir, a entendre i a interpretar el sistema antic d'escriptura més enigmàtic i fascinant de la Humanitat.

IMPORTANT

LES SESSIONS ES REALITZARAN A TRAVÉS DE GOOGLE MEET.

La sistemàtica és molt fàcil, però en cas de que no la coneguis, cap problema. Un cop t'hagis matriculat, et proporcionarem les instruccions pertinents perquè puguis fer la connexió i seguir la Càpsula Online.

QUÈ FAREM EN AQUESTA CÀPSULA ONLINE?

Situarem al bell mig del nostre focus d'anàlisi la peça anomenada Estela de Sobekemheb i inventariada com a E- 282 dins els fons del Museu Egipci de Barcelona.

Això serà el punt de partida per endinsar-nos en el sempre apassionant període d'Amarna, del qual podrem copsar-ne un bon nombre dels seus entrellats gràcies a aquest curs, concebut i dissenyat en base a una innovadora didàctica de treball per a potenciar la tasca de traducció de l'escriptura jeroglífica.