Història d'Egipte en detall. El Regne Antic

🚩 CURS HÍBRID: PRESENCIAL O ONLINE, TU DECIDEIXES | 💻🖱 EN CAS DE QUE TRIÏS ONLINE, CAL QUE UN COP T'HAGIS MATRICULAT ENS ESCRIGUIS UN EMAIL A AQUESTA ADREÇA: club@museuegipci.com
  • Professeur: Prof. Maite Rada Caballé. Egiptòloga. Responsable del Departament Pedagògic del Museu Egipci de Barcelona
  • Horaire: Dilluns 30 de gener i 6 i 13 de febrer de 2023, de 19.00 a 20.30

L’Egipte faraònic s’inicià durant el IV mil·lenni i va veure la seva formació durant els següents anys, però és en el període conegut com a Regne Antic quan es produeixen uns fets espectaculars. Durant els anys que comprenen les dinasties III a la VI es troben els regnats dels més carismàtics faraons, la construcció de les piràmides i la formació de les grans característiques de l’Estat i la religió egípcia. Però es mereixen també tota la nostra atenció aquelles persones que ho van fer possible. Cal que mirem amb detall als funcionaris i administradors, als constructors de les piràmides, als camperols, a la societat que ho va fer possible. Ajudats per les tombes, l’arqueologia i els textos podrem reconstruir aquest fascinant període.

Sessió 1. 30 de gener

L’inici d’una nova era , la dinastia III

Introducció al període. Noves representacions del pensament egipci , especialment el relacionat amb la monarquia i construccions en pedra innovadores.

Sessió 2. 6 de febrer

Els constructors de piràmides, dinastia IV

Moment de la construcció de les més famoses estructures piramidals trobem  grans faraons amb històries complexes i una societat que ens mostra per els seus jaciments ,tombes i ciutats de les piràmides, com  i qui van fer possibles totes aquest meravelles

Sessió 3. 13 de febrer

L’evolució de les idees, dinasties V i VI

Durant la fase final del Regne Antic es  viu un canvi  de pensament, d’organització, de construccions. Un interessant període per veure com evolucionen idees polítiques i religioses cap a un nou horitzó.