Història d'Egipte en detall. El Regne Mitjà

• Professeur: Prof. Maite Rada Caballé. Egiptòloga. Responsable del Departament Pedagògic del Museu Egipci de Barcelona
  • Horaire: Dilluns 13, 20 i 27 de novembre de 19.00 a 20.30

El regne Mitjà no té faraons ni construccions tant famoses com altres períodes però les coses sovint no son com semblen a primera vista. Després de la inestabilitat interna que segueix al final del Regne Antic noves dinasties imposen nous costums. Combinen la tradició més clàssica, com ara la construcció de piràmides amb importants innovacions en el món de l’art i de les construccions. El coneixement i la cultura escrita fan una forta aparició, fins el punt que es el moment de la creació de l’escriptura clàssica egípcia. I també en religió hi ha novetats, Osiris i la seva visió del Més Enllà que porta a nous costums i creences funeràries. Es combinen de manera subtil tradició i innovació, en un moment que permet copsar per alguns al individu i la democratització del món funerari.

Sessió 1

Del caos al nou ordre, Noves dinasties i faraons. Capitals i problemes de família

Sessió 2

Religió i mort. Osiris, el Més enllà, nous cultes i nova manera de manifestar-los

Sessió 3

Pensament , art i cultura. Literatura, papirs científics i magnífiques mostres d’art en mans de privats.