L'arca de l'aliança

🚩 CURS HÍBRID: PRESENCIAL O ONLINE, TU DECIDEIXES | 💻🖱 EN CAS DE QUE TRIÏS ONLINE, CAL QUE UN COP T'HAGIS MATRICULAT ENS ESCRIGUIS UN EMAIL A AQUESTA ADREÇA: club@museuegipci.com
  • Professeur: Profs. Maite Rada Caballé. Egiptòloga. Responsable del Departament Pedagògic del Museu Egipci de Barcelona i Fra Jordi Cervera i Valls. caputxí. Professor de Sagrada Escriptura, Facultat de Teologia de Catalunya
  • Horaire: Dimecres 11, 18 i 25 d'octubre de 19.00 a 20.30

Pocs objectes esmentats a l’Antic Testament han despertat tanta fascinació com l’arca de l’aliança. Els textos bíblics expliquen com aquesta relíquia va sortir d’Egipte en mans dels israelites durant l’èxode transportant la mòmia de Josep i que més tard es va utilitzar per desar els fragments de les tauletes de pedra on s’havien escrit els deu manaments. Portada pels exèrcits d’Israel per assegurar-se la victòria a les seves lluites contra els filisteus, finalment va ser dipositada al temple de Jerusalem. Passats uns segles es perd la localització de l’arca, probablement saquejada del temple de Jerusalem. Aquesta relíquia va esdevenir un mite. A banda de la importància cabdal de l’arca a la tradició jueu-cristiana, aquest curs explora la possible relació de la seva desaparició amb l’Egipte faraònic i la llegenda i impacte cultural d'aquest objecte sagrat fins a l’actualitat.

Sessió 1

L'arca de l'aliança a la Bíblia. Història, importància i significat.

Sessió 2

Egipte i l’Arca. En un període de la història egípcia molt complexe, les relacions del país del Nil i els seus veïns van apassar de matrimonis a setges. En aquests períodes turbulents Egipte va arribar a les portes de Jerusalem i queda reflectit a la Bíblia... cal investigar la història comú.

Sessió 3

El mite de l’Arca al llarg de la història,  la seva incorporació en els grans misteris de la humanitat i inspiració del cinema.