Bloc Temàtic II: Jeroglífics

🚩 CURS HÍBRID: PRESENCIAL O ONLINE, TU DECIDEIXES | 💻🖱 EN CAS DE QUE TRIÏS ONLINE, CAL QUE UN COP T'HAGIS MATRICULAT ENS ESCRIGUIS UN EMAIL A AQUESTA ADREÇA: club@museuegipci.com
  • Professeur: Prof. Maite Rada. Egiptòloga. Responsable del Departament Pedagògic del Museu Egipci de Barcelona
  • Horaire: Dimecres 4 i 11 d'octubre de 2023, de 19.00 a 20.30

El llegat de l'antic Egipte desperta un interès i una fascinació que podem considerar com a únics. El Museu Egipci de Barcelona ofereix el curs INTRODUCCIÓ A L'EGIPTE FARAÒNIC, precisament adreçat als i les amants d'aquesta incomparable civilització perquè permet dotar l'alumnat d'una formació egiptològica bàsica.

| El curs es divideix en 4 BLOCS TEMÀTICS, que poden cursar-se globalment o per separat |

El primer dels blocs té per objectiu repassar les tres vegades mil·lenària Història d'Egipte; el segon s'endinsa en la sempre enigmàtica escriptura jeroglífica; quant al tercer, s'ocupa de la complexa i la singular religió dels antics egipcis; el quart bloc, el darrer, analitza les belles creacions artístiques que ens han arribat del món faraònic, explica com ha estat (i com és) l'arqueologia egípcia i, a manera d'epíleg, ofereix una visita guiada a la col·lecció permanent del Museu Egipci de Barcelona.

PROGRAMA BLOC TEMÀTIC II:
    JEROGLÍFICS

Dimecres 4 d'octubre:
    Els jeroglífics i el seu desxiframent

La fascinació secular per una escriptura enigmàtica. Els intents de desxiframent pre-champollionans. 1822: l'any en què Jean François Champollion assolí la seva fita. Molt camí per recórrer: les dificultats de desxifrar un sistema d'escriptura complex, tant pel seu funcionament com per la seva perllongació i evolució lèxica dins la història de l'antic Egipte.

Dimecres 11 d'octubre:
    Principis de l’escriptura jeroglífica

Una escriptura sagrada, simbòlica, iconogràfica i... també fonètica. Signes unilíters, bilíters i trilíters. Conceptes gramaticals i formes verbals. Oracions verbals i no-verbals. El sistema numèric egipci.