Joyas del antiguo Egipto. Destellos del esplendor faraónico.

🚩 CURS HÍBRID: PRESENCIAL O ONLINE, TU DECIDEIXES | 💻🖱 EN CAS DE QUE TRIÏS ONLINE, CAL QUE UN COP T'HAGIS MATRICULAT ENS ESCRIGUIS UN EMAIL A AQUESTA ADREÇA: club@museuegipci.com
  • Professeur: PROF. LUIS MANUEL GONZÁLVEZ. Egiptólogo y arqueólogo. Conservador del Museu Egipci de Barcelona
  • Horaire: NOVES DATES: 21 i 28 de març i 4 d'abril de 2022 de 19.00 a 20.30

Entre les obres faraòniques que han arribat fins als nostres dies, les que pertanyen a l'àmbit de la joieria són la mostra més representativa de l'alt grau de sofisticació del qual van gaudir els membres de l'elit. Joies fabricades majoritàriament amb materials de difícil obtenció a partir de precises i variades tècniques i processos d'elaboració. D'altra banda, collarets, braçalets, pectorals o anells combinen en els seus bells dissenys la màgia i el poder que aporten els materials, el color o els símbols, textos jeroglífics i les escenes figuratives representades. Gràcies, principalment, a les troballes realitzades en tombes de personatges importants, el repertori d'elements de joieria llegat per l'antic Egipte és prou nombrós i variat per a disposar d'una visió àmplia d'aquesta mena de producció.

[Aquest curs s'impartirà en castellà]

Sesión 1

Joyas del antiguo Egipto. Introducción. Materiales y técnicas

Sesión 2

Tipos de joyas y contextos de utilización.

Sesión 3

Hotepheres, Dahshur, Tutankhamón, Tanis,…: la recuperación de un perdido esplendor.