Les arts del lletrat a la Xina. El paisatgisme, la cal·ligrafia, la poesia i l’art de la cítara

🚩 CURS HÍBRID: PRESENCIAL O ONLINE, TU DECIDEIXES | 💻🖱 EN CAS DE QUE TRIÏS ONLINE, CAL QUE UN COP T'HAGIS MATRICULAT ENS ESCRIGUIS UN EMAIL A AQUESTA ADREÇA: club@museuegipci.com
  • Thème: Lejano Oriente
  • Professeur: Dr. Manel Ollé Rodríguez. Professor en història i cultura de la Xina moderna i contemporània al Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra
  • Horaire: Dimarts, del 15/03/2022 al 05/04/2022 de 19.00 a 20.30

A través dels exàmens imperials, els lletrats xinesos accedien a llocs de governació. La tradició meritocràtica confuciana posava en el centre de la reproducció del poder el domini de la paraula literària i el tracte i la glossa d’un cànon de clàssics de pensament polític i moral. Però més enllà de les seves funcions polítiques, el domini de les arts del pinzell i de la música va convertir la pràctica artística dels lletrats en un cabal creatiu preciós, on confluïen els diferents corrents de pensament i espiritualitat (taoisme, budisme, confucianisme), especialment a partir de la dinastia Tang (S. VII-X)

15 de març, Sessió 1: La llengua i la cal·ligrafia

22 de març, Sessió 2: La poesia