Augustes. Vida i obra de cinc emperadrius bizantines. Helena, Pulqueria, Teodora, Irene d’Atenes i Anna Comnena

• Precio Club 75,00€
🚩 CURSO HÍBRIDO: PRESENCIAL U ONLINE, TÚ DECIDES| 💻🖱 EN CASO DE ESCOGER ONLINE, Y UNA VEZ TE HAYAS MATRICULADO, DEBES ENVIARNOS UN EMAIL A ESTA DIRECCIÓN: club@museuegipci.com
Reservar
  • Producto añadido al carrito de compra
  • Comprar »
  • Temática: Antigüedad tardía
  • Tipo de actividad: Curso
  • Profesor: Dr. Rubén Carrillo. Professor d'Història Global. Responsable de l'Àrea de Formació del Museu Egipci de Barcelona
  • Sesiones: 4
  • Horario: Lunes 27 de mayo y 3, 10 y 17 de junio de 2024, de 19:00 a 20:30 h
  • Más información

La història de l’imperi romà d’orient va quedar marcada per l’obra de grans emperadrius. Aquest curs proposa una mirada a la història de Constantinoble i el seu imperi des de la seva fundació fins a l’època de les croades a través de la mirada d’aquestes dones extraordinàries que van definir el llegat bizantí que ha arribat fins a nosaltres. Repassarem la vida de les monarques que van definir aspectes com el culte a les relíquies i a la Mare de Déu, la relació entre els governants i els desfavorits, l’expansió militar de l’imperi, les lluites de poder arran de la crisi iconoclàstica i la delicada relació amb els regnes catòlics.

Sessió 1. Helena i Pulqueria

Inici i consolidació del cristianisme d'estat

Sessió 2. Teodora

Ascens social, expansió imperial i històries secretes