Entre romans i normands. L’Anglaterra anglosaxona

• Precio Club 56,25€
🚩 CURSO HÍBRIDO: PRESENCIAL U ONLINE, TÚ DECIDES| 💻🖱 EN CASO DE ESCOGER ONLINE, Y UNA VEZ TE HAYAS MATRICULADO, DEBES ENVIARNOS UN EMAIL A ESTA DIRECCIÓN: club@museuegipci.com
Reservar
  • Producto añadido al carrito de compra
  • Comprar »
  • Temática: Historia
  • Tipo de actividad: Curso
  • Profesor: Dr. Rubén Carrillo. Professor d'Història Global. Responsable de l'Àrea de Formació del Museu Egipci de Barcelona
  • Sesiones: 3
  • Horario: Lunes 4, 11 y 18 de marzo de 2024, de 19:00 a 20:30 h
  • Más información

Quan les legions romanes van abandonar la província de Britannia, el 407, aquell remot territori insular de l’imperi va quedar a mercè de diversos pobles que van aprofitar l’ocasió per realitzar correries, saquejar, envair i colonitzar l’illa. Entre aquests hi havia els jutes, els angles i els saxons, pobles germànics, que estaven destinats a deixar una empremta duradora a la història del que esdevindria Anglaterra. En aquest curs, farem un recorregut per més de mig mil·lenni d’història (entre la sortida dels romans i l’arribada d’uns nous invasors continentals, els normands, el 1066) dels diversos regnes anglosaxons que es van consolidar, així com la relació d’aquests amb els seus veïns cèltics i la traumàtica experiència dels saquejos dels vikings. Parlarem de les perdurables transformacions culturals, socials, econòmiques i polítiques que van ser clau en la configuració de l’Anglaterra que coneixem avui en dia.

Sessió 1

De l'imperi romà a l'heptarquia anglosaxona

Sessió 2

La crisi de les invasions vikingues i la recuperació d'Alfred el Gran