Hel·lenisme als confins del món. El regne greco-bactrià

• Precio Club 56,25€
🚩 CURSO HÍBRIDO: PRESENCIAL U ONLINE, TÚ DECIDES| 💻🖱 EN CASO DE ESCOGER ONLINE, Y UNA VEZ TE HAYAS MATRICULADO, DEBES ENVIARNOS UN EMAIL A ESTA DIRECCIÓN: club@museuegipci.com
Finalizado
Reservar
  • Producto añadido al carrito de compra
  • Comprar »
  • Temática: Mundo Clásico
  • Tipo de actividad: Curso
  • Profesor: Marc Mendoza Sanahuja. Doctor en Història Antiga. Professor associat de la Universitat Autònoma de Barcelona
  • Sesiones: 3
  • Horario: Lunes 8, 15 y 22 de abril de 19:00 a 20:30 h
  • Más información

Alexandre va arribar fins als límits dels confins del món conegut aleshores. L'Àsia Central va ser un espai de difícil conquesta i deixà enrere múltiples ciutats fundades i nombrosos colons. Dècades més tard, sorgí en aquell indret tan allunyat de les costes egees, al nord de l'actual Afganistan, el Regne Greco-Bactrià. Fou un regne poc durador, però amb una història tant rica com desconeguda i que se'ns preserva, sobretot, a partir de les seves monedes, excelses i úniques. La seva situació el convertí en una cruïlla on confluïren diferents cultures i el posà en estret contacte amb civilitzacions com l'Índia i, potser, la Xina. Ciutats com Aï Khanoum mostren clarament la voluntat de preservar la puresa del llegat grec, però, al mateix temps, és visible com s'hi escolaren elements mesopotamis, iranis o indis.

Sessió 1. Una terra anomenada Bàctria

Bàctria: Imperi Aquemènida, conquesta i selèucides.

Sessió 2. Auge i caiguda del Regne Greco-Bactrià

Història del regne

Sessió 3. Arqueologia greco-bactriana

Una visió de diferents jaciments, especialment d'Aï Khanoum