DE LA NATURA A ALLÒ DIVÍ. LES ARRELS DE LA SACRALITAT AL BESTIARI FARAÒNIC

CICLE DE CONFERÈNCIES VINCULADES A L'EXPOSICIÓ "ANIMALS SAGRATS DE L'ANTIC EGIPTE"
  • Tipus d’activitat: Conferència
  • Professor: DRA. ELVIRA D'AMICONE. Egiptòloga, ex-directora al Museu Egipci de Torí i Professora de la Universitat de Torí de Materials de l’Art egipci i la seva conservació
  • Horari: 19h

Aquesta primera ponència del Cicle de Conferències vinculades a l'exposició tractarà sobre les formes híbrides de les divinitats egípcies, meitat home i meitat animal, i el culte dels animals sagrats constitueixen un dels elements més característics de la civilització egípcia.

La seva aparença, aliena a les representacions del nostre patrimoni cultural, continua sorprenent-nos.

Dades etològiques i zoològiques posen de manifest la profunditat de l’experiència simbòlica que troba en la sacralitat la seva expressió, també amb interessants influències envers l’escriptura.

RELACIÓ DE CONFERÈNCIES PROGRAMADES DINS DEL CICLE VINCULAT A L'EXPOSICIÓ "ANIMALS SAGRATS DE L'ANTIC EGIPTE":

Dijous 11 de maig 2017
    De la natura a alló diví. Les arrels de la sacralitat al bestiari faraònic
    A càrrec de la Dra. Elvira D’Amicone

Dijous 25 de maig 2017
    Sarcòfags i mòmies d’animals sagrats del Museu egipci de Barcelona
    A càrrec del Prof. Luis M. Gonzálvez

Dijous 8 de juny 2017
    «Seth la muntà com munta un toro». La reproducció animal a l’antic Egipte
    A càrrec del Dr. Marc Orriols i Llonch

Dijous 14 de setembre 2017
    Animals, guerra i exèrcit
    A càrrec del Dr. Javier Martínez Babón

Dijous 21 de setembre 2017
    L’impacte social, econòmic, artístic i religiós de la fauna de la Vall del Nil entre les poblacions predinàstiques de l’antic Egipte
    A càrrec de la Dra. Emma González Gil

Dijous 28 de setembre 2017
    El gat a l’antic Egipte, un animal sagrat?
    A càrrec de la Dra. Irena Cordón i Solà-Sagalés