Acte de presentació del llibre "Los hicsos y su conquista de Egipto"

Reservar
  • Tipus d’activitat: Activitat
  • Horari: 19h

El proper dimecres 7 d'octubre a les 19h et convidem a la presentació del llibre "Los hicsos y su conquista de Egipto", del Dr. Javier Martínez Babón.
    L’acte tindrà lloc a l’Aula Magna de la Fundació Arqueològica Clos - Museu Egipci de Barcelona i comptarà amb la intervenció de l'autor i del Sr. Luis M. Gonzálvez, egiptòleg, arqueòleg i Conservador del museu.

Aquesta publicació és una rigorosa i impecable síntesi sobre el Segon Període Intermediari que permet al lector endinsar-se en el debatut origen dels hicses, llur procedència geogràfica, el seu impacte i, finalment, el seu domini d’Egipte.
    El Segon Període Intermediari va ser una fase de la història egípcia que comprèn les cinc dinasties que van des de la XIII a la XVII. Tot i que es va perllongar en el temps durant uns dos segles i mig, es tracta d'una de les èpoques pitjor documentades. No obstant això, l'escassetat de fonts no implica que no es tracti d'un període fascinant, ja que va passar una cosa que fins llavors era inimaginable per als egipcis: després de gairebé mil·lenni i mig de desenvolupament polític i cultural, en què hi havia hagut moments d'esplendor alternats amb altres de crisi, i fins i tot guerres civils, bona part d'Egipte va ser dominada per una saga de dirigents d'origen asiàtic que són coneguts amb el nom de hicsos.

Reservar