Casal de Nadal: Descobreix els Déus d'Egipte del 27 al 29 de desembre 2023

Aquesta activitat és exclusivament per nens i nenes (els adults no acompanyen els participants durant l'activitat)
  • Tipus d’activitat: Visita guiada i Taller Infantil per a nens de 6 a 12 anys
  • Professor: Departament Pedagògic del Museu Egipci de Barcelona
  • Horari: de dimecres 27 de desembre a divendres 29 de desembre de 10h a 13h

CASAL NADAL 2023

Aquest Nadal vine al Museu Egipci i coneix el fascinant món dels déus de la civilització del Nil! Us hem preparat uns casals apassionants per conèixer de ben a prop a tres de les divinitats egípcies més importants. Descobrirem la màgia i el poder que envolta a Thot, déu de l’escriptura, l’Anubis, déu de la momificació i la Isis, deessa protectora del regne.

Dedicarem un dia  a cadascuna d’aquestes divinitats on visitarem el museu, farem un taller i una manualitat relacionada amb el déu del dia. Pots fer tots tres dies o triar el que més t’agradi. No esperis més i apunta’t a un Nadal faraònic!

Els participants han de portar l'esmorzar.

Grup mínim per tirar endavant l'activitat: 8 nens

DIMECRES 27 DE DESEMBRE – DESCOBREIX EL DÉU THOT

Thot era el Déu egipci de l’escriptura, la màgia i  la saviesa entre d’altres. La seva representació és en forma de Ibis, però també la trobarem en forma de babuí.També era conegut com “senyor de les paraules divines” i com un jutge just i incorruptible. Tot això i molt més descobriràs en aquest casal.

DIJOUS 28 DE DESEMBRE – DESCOBREIX EL DÉU ANUBIS

A Anubis el coneixem com a Déu de la momificació, però també és el guardià de les tombes. Sabeu quin símbol portava a la mà i quin significat tenia? Intentarem conèixer i identificar-lo en les diferents versions que d’ell tenim al museu i veurem quines eren les funcions que havia de fer. Us animem a que us engresqueu a descobrir-ho. I finalitzarem  l’activitat amb un taller on sereu uns veritables Anubis en el judici de l’ànima.

DIVENDRES 29 DE DESEMBRE – DESCOBREIX LA DEESSA ISI

Saps qui era la deessa Isis? Era la deessa de la fertilitat i la maternitat a l’Antic Egipte, però també, de moltes altres coses més que us explicarem.  Descobrireu quina relació i parentiu tenia amb Osiris i Horus; com està representada, quins elements simbòlics la caracteritzen, quina era la seva corona , etc.

Farem una recorregut pel museu per trobar les seves imatges i representacions i després un taller.