Esmorzi amb na Giluhepa i na Taduhepa. Les esposes estrangeres de la dinastia XVIII i la política internacional

El Museu aplicarà les Mesures Sanitàries i el Protocol de Seguretat establerts per la normativa Covid-19.
  • Tipus d’activitat: Esmorzi amb...
  • Professor: Prof. Maite Rada Caballé. Llicenciada en Història per la UB. Màster en Egiptologia per la Fundació Arqueològica Clos
  • Horari: Diumenge 22 de maig d'11 a 13h

Els matrimonis diplomàtics varen ser utilitzats per segellar els acords entre les grans potències d’Egipte i Mitanni en la part central de la dinastia XVIII. Destaquen especialment els  casaments d'Amenhotep III  amb les princeses mitannies Giluhepa i Taduhepa àmpliament coneguts pels  escarabeus commemoratius. Però  elles no eren les úniques, s'ha parlat d’altres dones de la família reial  anteriors i posteriors que podrien ser d’origen estranger, algunes, com Nefertiti, ja descartades. És cert tanmateix que tenim un  problema a resoldre en parlar d’aquest tema. En arribar a Egipte les princeses canviaven de nom i eren enviades a alguns dels palaus harem, només les cartes dels seus familiars pregunten per elles. Cal buscar la pista d’aquestes princeses, fonamentals per la confirmació de la pau i la seva participació en la família reial egípcia per veure que potser n’hi va haver més de les que pensàvem i cal investigar si alguna d’elles va ser mare d’un faraó, fet amb el qual els dos regnes quedarien units.

11h - Presentació a l'Aula Magna

12h - Esmorzar a la terrassa del Museu