Grans personatges de la Bíblia (III): Israel a Egipte

🚩 CURS HÍBRID: PRESENCIAL O ONLINE, TU DECIDEIXES | 💻🖱 EN CAS DE QUE TRIÏS ONLINE, CAL QUE UN COP T'HAGIS MATRICULAT ENS ESCRIGUIS UN EMAIL A AQUESTA ADREÇA: club@museuegipci.com
  • Temàtica: Pròxim Orient Antic
  • Tipus d’activitat: Curs
  • Professor: Dr. Jordi Cervera i Valls. Profesor de Sagrada Escritura, Facultad de Teologia de Cataluña
  • Horari: Dijous 3, 10 i 17 de febrer de 2022 de 19.00 a 20.30

El llibre bíblic de l’Èxode explica l’esclavatge del poble d’Israel en terres egípcies i el seu alliberament prodigiós (Ex 1-15). L’opressió sense escrúpols del faraó, el clam angoixat dels israelites, la intervenció divina a través de plagues, la travessa miraculosa del mar, i el càntic triomfal final, són episodis que fonamenten la història d’Israel com a poble. En aquest curs apreciarem com els personatges femenins protagonitzaran l’evolució dels esdeveniments fins que Moisès i Aaron, enfrontant-se al faraó, esdevindran els portaveus del poble. L’anyell pasqual, sacrificat i compartit en un àpat, protagonitzarà la celebració d’aquest alliberament diví.

[AQUEST CURS S'IMPARTIRÀ EN CATALÀ]

LES SESSIONS ES REALITZARAN SIMULTÀNIAMENT EN MODALITAT PRESENCIAL I VIRTUAL.

En cas de que optis pel format ONLINE, un cop t'hagis matriculat cal que ens ho indiquis enviant un email a: club@museuegipci.com

Aquest pas és indispensable per tal de que t'enviem una estona abans de cada classe la invitació que et permetrà connectar i seguir les sessions ONLINE.

03-02-2022, 1a sessió: Les comadrones israelites, la filla del faraó, Míriam, Siporà

Els personatges femenins marquen decisivament l’evolució de l’esclavatge israelita a Egipte malgrat els personatges masculins protagonitzin la narració: la intel·ligència de les comadrones salvarà els nadons israelites, la sensibilitat de la filla del faraó farà recollir la cistella del riu amb el petit Moisès, la sol·licitud de Míriam mantindrà el seu germà petit a prop de les seves arrels, el matrimoni de Moisès amb Siporà alleujarà el seu exili.

10-02-2022, 2a sessió: El faraó, Moisès i Aaron

Moisès, durant l’exili, rebrà l’encàrrec diví de tornar a Egipte per alliberar el seu poble. Aaron, el seu germà, el vindrà a trobar per col·laborar amb ell. Ambdós es presentaran repetidament al faraó al voltant de les terribles plagues, que assolaran els egipcis i preservaran els israelites. El pas miraculós del mar esdevindrà la fi de l’obstinació del faraó: ell, els soldats i els carros egipcis seran engolits per les aigües.

17-02-2022, 3a sessió: L’anyell pasqual

El poble d’Israel celebrarà al voltant d’un anyell sacrificat un primitiu ritual que esdevindrà el memorial de l’alliberament d’Egipte. La sang de l’animal untada a l’entrada dels habitacles per allunyar l’àngel exterminador, i l’animal compartit en un àpat familiar, seran l’avantsala de la sortida d’Egipte. D’aleshores ençà, aquesta celebració ha perviscut com la més solemne i rellevant de la tradició jueva.