Les quatre grans rutes comercials de l’antiguitat que van canviar el món

• P.V.P. 90,00€ 100,00€
Descompte del 10% en vendes Online
  • Temàtica: Món Clàssic
  • Tipus d’activitat: Curs
  • Professor: Dr. Carles Buenacasa
  • Horari: Dimarts, del 7/4 al 28/4, de 19 a 20'30h

Els nostres avantpassats, des d’èpoques ben remotes, demostraren una extraordinària tenacitat per a superar les limitacions del medi geogràfic que els havia vist néixer i entrar en contacte amb llunyanes civilitzacions. Certament, l’objectiu primari per aquest eixamplament de fronteres fou afavorir la seva expansió comercial, però ningú no pot dubtar que, a redós dels intercanvis comercials, es va afavorir una certa “globalització cultural” en qüestió de comportaments i modes de vida. Així, gràcies a la Ruta de l’Ambre, s’explica el meravellós aixovar etrusc de la princesa de Vix; i, gràcies a la de l’Encens, es justifiquen les impressionants escultures d’estil grec a la zona del Iemen.
    Amb aquest curs us proposem d’estudiar les quatre rutes més importants del món clàssic: la de l’Ambre; la de la Plata; la Ruta de l’Encens, famós monopolis dels nabateus; i la de la Seda, la més recent en termes històrics.

7 D'ABRIL 2015 (DIMARTS)
    La Ruta de l’Ambre

14 D'ABRIL 2015 (DIMARTS)
    La Ruta de la Plata