Qüestions d’ètica: Instruccions i Proverbis

🚩 CURS HÍBRID: PRESENCIAL O ONLINE, TU DECIDEIXES | 💻🖱 EN CAS DE QUE TRIÏS ONLINE, CAL QUE UN COP T'HAGIS MATRICULAT ENS ESCRIGUIS UN EMAIL A AQUESTA ADREÇA: club@museuegipci.com
  • Tipus d’activitat: Curs
  • Professor: Prof. Pilar Casals Miret. Llicenciada en Història, especialitat Història Antiga, UB. Diploma i Màster en Egiptologia, UAB. Graduada en Ciències Religioses, ISCREB
  • Horari: Dijous 17 i 24 de novembre i 1 de desembre, de 19.00 a 20.30

Els preceptes de vida, les consignes i consells sobre com viure millor són una constant al llarg de la història. Per una banda, aquests consells reflecteixen les línies ètiques de la societat a la que pertanyen. Per altra banda, són la manera de mantenir la continuïtat de l’ordre establert. D’aquí que el seu coneixement ens obre la porta a la manera d’entendre el món d’allà on s’insereixen, i alhora ens permeten establir un diàleg entre civilitzacions.

Els textos d’Instruccions egípcies que s’han conservat i el llibre dels Proverbis present a la Bíblia són exemples clars d’aquesta saviesa de vida, d’aquesta ètica que permet conèixer ambdues civilitzacions i alhora connectar-les, a través d’allò que és i no és important, del que s’ha i del que no s’ha de fer, del que és bo i del que no ho és.

Sessió 1. 17 de novembre

Introducció

Què és la literatura sapiencial? Quin paper hi tenen els proverbis?

Sessió 2. 24 de novembre

Les Instruccions egípcies

Presentació d’aquest gènere literari. A través de la lectura d’algunes d’aquestes Instruccions es farà una aproximació als elements ètics egipcis.

Sessió 3. 1 de desembre

El llibre de Proverbis

Presentació de Proverbis. La lectura de part d’aquest llibre permetrà una aproximació als elements ètics del poble d’Israel.